Witaj! Logowanie Rejestracja
WOJSKOWOŚĆ



Khalid Pasiak
Liczba postów:14,950 Reputacja: 4,709
Wczoraj, 12:09 #3,141
(Wczoraj, 10:44)-Robert- napisał(a):  w świetle wczorajszych informacji to GROT nie jest konkurencją dla żadnego karabinka ...

a już na pewno nie dla jednego z dwóch najlepszych na świecie jakim obok amerykańskiego M4 jest niemiecki H&K ...

ja tam się pewnie nie znam ale jeżeli coś nie jest na uzbrojeniu GROMU to znaczy, że nie przedstawia sobą wartości bojowej ...

pozostaje nadzieja, że kiedyś w naszym kraju nastanie NORMALNOŚĆ i politycy nie będą się wpier.dalali do wojska ...
oni nie wp...ja się do wojska (pewnie nawet g... ich obchodzi) tylko do WYDAWANIA PINIENDZY Wink PODATNIKA




http://www.pajacyk.pl/ Wejdź, kliknij brzuszek pajacyka i pomóż  głodnym dzieciom +Ustaw jako stronę startową!!!


hank
Liczba postów:13,992 Reputacja: 24,376
Wczoraj, 12:45 #3,142
(Wczoraj, 12:09)Khalid napisał(a):  
(Wczoraj, 10:44)-Robert- napisał(a):  w świetle wczorajszych informacji to GROT nie jest konkurencją dla żadnego karabinka ...

a już na pewno nie dla jednego z dwóch najlepszych na świecie jakim obok amerykańskiego M4 jest niemiecki H&K ...

ja tam się pewnie nie znam ale jeżeli coś nie jest na uzbrojeniu GROMU to znaczy, że nie przedstawia sobą wartości bojowej ...

pozostaje nadzieja, że kiedyś w naszym kraju nastanie NORMALNOŚĆ i politycy nie będą się wpier.dalali do wojska ...
oni nie wp...ja się do wojska (pewnie nawet g... ich obchodzi) tylko do WYDAWANIA PINIENDZY Wink PODATNIKA
Mając gówniane pojęcie w temacie .Harcerzyki i zuchy  biorą się za robotę przeznaczona dla prawdziwych fachowców i ekspertów .To nie są żarty około pół miliarda złotych jak na razie wyrzucone w błoto !



Semper fidelis .
Nigdy nie zejdziemy na psy

-Robert-
Liczba postów:4,883 Reputacja: 509
Wczoraj, 13:02 #3,143
bardzo proszę nie obrażać harcerzy ...



* do kordyla i innych jemu podobnych wszelkiej ma?ci pismaków:

Autor powy?szej wypowiedzi nie wyra?a zgody na jej dalsze wykorzystywanie poza internetowym forum kibic?w i sympatyk?w K.S. Cracovia Krak?w.

hank
Liczba postów:13,992 Reputacja: 24,376
Wczoraj, 13:08 #3,144
Harcerzyki , nie harcerze , kiedyś też byłem .



Semper fidelis .
Nigdy nie zejdziemy na psy

hank
Liczba postów:13,992 Reputacja: 24,376
Wczoraj, 13:24 #3,145
[Obrazek: 1611651806_p8x133_600.jpg]

w uzupełnieniu tematu Wink



Semper fidelis .
Nigdy nie zejdziemy na psy

gargamel9998
Liczba postów:6,956 Reputacja: 7,446
Wczoraj, 13:55 #3,146
Nie chce sie wypowiadac na temat GROT-ow, bo ewidentnie widac ze jest to sytuacja polityczna i bedzie sie ciagnela jeszcze bardzo dlllllluuuuugggggggooooo. Ale warto poznac obie strony tego "konfliktu". Wrzucam odpowiedz rzecznika prasowego WOT-ow w sprawie GROT-ow:

https://media.terytorialsi.wp.mil.pl/inf...ji-onet-pl
Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj, 14:15 przez gargamel9998.



13 czerwca - Pamiętaj, abyś dzień święty święcił

"Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz"

Cracovia i Polonia - ślubowały sobie wierność do samego końca

hank
Liczba postów:13,992 Reputacja: 24,376
Wczoraj, 14:49 #3,147
Odpowiedż Onetu , przepraszam , że tylko linka ale strasznie długaśne to :

https://www.onet.pl/informacje/onetwiado...f,79cfc278



Semper fidelis .
Nigdy nie zejdziemy na psy

sterby
Liczba postów:8,896 Reputacja: 13,380
Wczoraj, 16:22 #3,148
Szkoda, że gargamel tak rzadko pisze coś od siebie, to może nawet bardziej ciekawe niż te wszystkie defence24



Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go, że został oszukany.

[Obrazek: 0_0_520470275_jest_chujowo_ale_stabilnie...middle.jpg]

gargamel9998
Liczba postów:6,956 Reputacja: 7,446
Wczoraj, 16:55 #3,149
To moja ostatnia wypowiedz na temat GROT-ow

- oficer GROM-u jest zdziwiony ze bron zapiaszczona sie zacina? Nosz..przeciez kazda bron zapiaszczona sie zacina. Tak samo jezeli jest zalana woda.

- Wystrzelal 30 pelnych magazynkow i zdziwiony ze bron jest goraca? Ja strzelalem z beryla. Zrobilem 5-6 zajazdow i moja bron tez parzyla. Czy serio jest to wina sprzetu?

- GROT-y trafialy na testy do WOT-ow, czemu do tej pory nie bylo skarg? Jezeli sie pojawily a Dowodztwo to zatajalo to jest to wina WOT, a jezeli jednak nie bylo zaciec?

Sprawa jest "delikatna" i ewidentnie stricte polityczna. Na pewno bedzie toczyc sie ddddddlllllluuuuuugggggoooo..Swoja opinie przedstawilem w poprzednim poscie

PS. Dziekuje Sterby za mile slowo ale korzystam z roznych zrodel Wink na pewno wczesniej czytam po 2-3 podobne informacje i staram sie przedstawic najbardziej obiektywna.

PS 2. Zastanawia mnie dlaczego taka "rzetelna" informacja pojawia sie w pro-niemieckim szmalcu, ktorego juz chyba nawet same Niemcy nie chca
Ten post był ostatnio modyfikowany: 8 godzin(y) temu przez gargamel9998.



13 czerwca - Pamiętaj, abyś dzień święty święcił

"Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz"

Cracovia i Polonia - ślubowały sobie wierność do samego końca

pasiasty68
Liczba postów:1,219 Reputacja: 1,154
Wczoraj, 16:59 #3,150
Śmigłowiec szturmowy Defiant X :

https://nt.interia.pl/raporty/raport-woj...bacz_takze



pasiasty68
Liczba postów:1,219 Reputacja: 1,154
9 godzin(y) temu #3,151
Przyszłość bombowców Air Force Global Strike Command (AFGSC)
B-1B Lancer

B-1B lancer to konwencjonalny bombowiec strategiczny dalekiego zasięgu,będący rozwojową wersją maszyny B-1A którego pierwszy lot odbył się w grudniu 1974 roku.Program rozwoju B-1A został anulowany w 1977 roku a następnie wznowiony przy zmienionych założeniach cztery lata później.Łącznie wyprodukowano 104 egzemplarze Lancerów,z których obecnie w aktywnej służbie pozostają 62 maszyny.
Flota B-1B Lancer była przez ostatnie lata trapiona szeregiem problemów technicznych oraz związaną z tym niską sprawnością maszyn.Było to spowodowane między innymi ich używaniem na Bliskim Wschodzie do zadań bliskiego wsparcia powietrznego czyli misji do których pierwotnie nie tworzono bombowców strategicznych, a które spowodowały znaczny spadek sprawności maszyn oraz ich przyspieszone zużycie.
Jednym z głównych założeń wdrożonego programu naprawczego poprawiającego współczynnik dostępności,było wycofanie B-1B z Bliskiego Wschodu i powrót do profilu misji strategicznych charakterystycznych dla AFGSC.
Zweryfikowano stan całej floty B-1B,co przyczyniło się do podjętych decyzji.Zdecydowano o rezygnacji z praktyki niskich lotów wykonywanych zgodnie z rzeźbą terenu oraz ograniczono roczny nalot maszyn do 300 godzin na samolot.Podjęto też decyzję o wycofaniu 17 najbardziej wyeksploatowanych maszyn.Redukcja floty zatwierdzona przez Kongres,oznacza w perspektywie kilku najbliższych lat zmniejszenie liczny bombowców z 62 do 45 egzemplarzy.
Obecnie Lancery zdolne są do przenoszenia do 24 pociskó AGM-158 JASSM/JASSM-ER w trzech wewnętrznych komorach uzbrojenia.Od 2018 roku
do grupy oręża dołączył pocisk przeciwokrętowy LRASM (Long Range Anti Ship Missile) bazujący na konstrukcji JASSM.Może on byc stosowany zamiennie z AGM-158 i również przenoszony w maksymalnej licznie 24 sztuk.Uzupełnieniem pocisków manewrujących jest standardowa dla amerykańskich bombowców strategicznych paleta uzbrojenia w postaci bomb precyzyjnych JDAM,zasobników szybujących JSOW,bomb kasetowych
CBU-87/99 czy min morskich Mk 62.
Zgodnie z planami AFGSC i wzorem B-52H,również te maszyny mają otrzymać uzbrojenie supersoniczne w postaci pocisków AGM-183A ARRW.Podobnie jak w przypadku B-52 będą one przenoszone na zewnętrznych węzłach podwieszeń.Lancery maja być zdolne do przenoszenia jednocześnie sześciu takich pocisków.Z kolei w sierpniu 2019 roku AFGSC przeprowadziło demonstrację sposobu przenoszenia nowego uzbrojenia,w tym hipersonicznego we wnętrzu komór B-1B.Wymusza to konieczność przesunięcia ścianek rozdzielających pierwsza i drugą wewnętrzną komorę uzbrojenia.Dzięki przesunięciu jej do przodu wewnętrzna komora numer 2 wydłuża się z 460 do 680 cm,pozwalając na umieszczenie w niej od czterech do ośmiu nowych pocisków podwieszonychna używanej w B-52 wyrzutni CRL (Conventional Rotary Launcher). Możliwość przesunięcia ścianki dzielącej komory uzbrojenia została przewidziana w projekcie bombowca i jest tymczasowa.W razie potrzeby można więc powrócić do jej poprzedniej konfiguracji.
Obecnie prowadzone są kolejne inicjatywy mające zwiększyć elastyczność i ilość uzbrojenia już zintegrowanego z B-1B.Działanie takie ma zapewnić możliwość wykorzystania mniejszej liczby maszyn do przeniesienia takiego samego lub nawet większego ładunku uzbrojenia.W tym celu planuje się sięgnąć po dotychczas nie wykorzystywany operacyjnie element.Mowa o łącznie ośmiu zewnętrznych punktach podwieszeń bombowca,których pierwotnym przeznaczeniem było przenoszenie uzbrojonych w głowice nuklearne pocisków manewrujących AGM-129 ACM.Łącznie B-1B był zdolny
do przeniesienia na zewnętrznych węzłach 14 AGM-129,z czego 12 na podwójnych belkach oraz dwóch na pojedynczych.Pomimo istnienia takiej opcji,w praktyce nie stosowano takiego rozwiązania z powodu wypełnienia zapisów traktatu ograniczającego zbrojenia START.W ramach porozumienia B-1B zostały pozbawione zdolności do przenoszenia uzbrojenia nuklearnego.
Idea sięgnięcia po zewnętrzne punkty podwieszeń pojawiła się dopiero w ostatnich latach.Praktycznym przetestowaniem realności takiej koncepcji była demonstracja przeprowadzona przez Boeing pod kontrolą Air Force Material Command 4.12.2020 w pobliżu bazy sił powietrznych Holloman w Nowym Meksyku.W jej trakcie bombowiec B-1B należący do 419 Eskadry Testowej (412.Skrzydło Testowe) dokonał zakończonej sukcesem separacji makiety gabarytowo-masowej pocisku manewrującego AGM-158 JASSM przenoszonego na zewnętrznym węźle podwieszeń.Węzeł ten standardowo wykorzystywany jest dla zasobnioka celowniczego Sniper.Podwieszenie w tym miejscu pocisku JASSM wymagało modyfikacji instalacji wewnętrznej płatowca,w tym okablowania węzła,jak i samego pylonu - dostosowanego do przenoszenia jednego pocisku JASSM.
Przed pierwszym lotem testowym przeprowadzono szereg symulacji komputerowych oraz testów w tunelu aerodynamicznym dotyczących prawidłowej separacji pocisku od nosiciela.Obecnie inżynierowie analizują materiał zgromadzony w trakcie demonstracji.Pozytywny wynik pozwoli na odpalenie w zewnętrznego pylonu prawdziwego pocisku JASSM.Jak powiedział rzecznik AFGSC pułkownik David Faggard,obliczenia wskazują,że maszyny mogą potencjalnie przenieść na zewnętrznych węzłach 12 pocisków JASSM/JASSM-ER/LRASM umieszczonych na podwójnych belkach uzbrojenia.Oznacza to,żę w przypadku podjęcia decyzji o ponownym aktywowaniu zewnętrznych punktów podwieszeń liczba przenoszonych przez B-1B pocisków manewrujących zwiększy się z 24 do 36.Mimo że traktat START wygasł i został zastąpiony przez układ New START,USAF deklarują żę nawet aktywacja zewnętrznych punktów podwieszeń spowoduje ich przeznaczenie jedynie dla uzbrojenia konwencjonalnego.Warto dodać,że próby związane z aktywacją zewnętrznych węzłów podwieszeń są równocześnie krokiem na drodze do uzbrojenia B-1B w podwieszone na zewnętrznych węzłach pociski hipersoniczne AARW.
tak jak w przypadku B-52H firma Boeing zaprezentowała na zorganizowanej u siebie konferencji vASC2020 propozycję uzbrojenia B-1B w kompaktowe bomby szybujące GBU-39SDB i GBU-53 SDB II.Zgodnie z informacjami firmy Boeing,pojedynczy B-1B byłby zdolny do przeniesienia aż 144 bomb z czego 96 w wewnętrznych komorach uzbrojenia oraz kolejnych 48 na węzłach zewnętrznych.

tekst oryginalny - Nowa Technika Wojskowa nr.1/2021.



gargamel9998
Liczba postów:6,956 Reputacja: 7,446
9 godzin(y) temu #3,152
21 stycznia, w czasie międzynarodowej konferencji Królewskiego Stowarzyszenia Lotniczego, przedstawiciele spółki Airbus oświadczyli, że ich zdaniem szansą na zatrzymanie sukcesów amerykańskich firm na rynku śmigłowców jest wyłącznie współpraca europejska.

Koncepcja ta oznacza, że dwaj główni producenci wiropłatów na Starym Kontynencie (Airbus i Leonardo) powinni zacieśnić kooperację przemysłową. Rywalizacja, przy kurczącym się rynku, powoduje bowiem brak ekonomii skali przy rosnących kosztach rozwoju. Obecnie tego typu współpraca jest widoczna, choćby w programie wielozadaniowych śmigłowców NH90.

Powodem tej deklaracji jest widoczna rewolucja w segmencie wiropłatów wojskowych, która szybko może dotrzeć do Europy. Mowa tu o amerykańskich programach przyszłości - FLRAA (Future Long Range Assault Aircraft) i FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft), które już budzą zainteresowanie potencjalnych klientów spoza Stanów Zjednoczonych – mowa tu m.in. o Wielkiej Brytanii oraz Włoszech. Ponadto firma Bell (uczestnik obu programów) proponuje udziały przemysłowe w produkcji konstrukcji – warunkiem tego ma być podpisanie listu intencyjnego z rządem Stanów Zjednoczonych o potencjalnym zainteresowaniu zakupem (wzorem choćby programu Joint Strike Fighter, którego owocem stał się Lockheed Martin F-35 Lightning II). Tego typu propozycja została skierowana też do Polski.

Projekty amerykańskie powodują także reakcję Europy. 19 listopada ub.r. przedstawiciele pięciu państw NATO (Republiki Francuskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Grecja, Republiki Włoskiej i Wielkiej Brytanii) podpisali list intencyjny w sprawie budowy nowego wielozadaniowego śmigłowca wojskowego. Maksymalna masa startowa ma wynosić do 15 ton, konstrukcja miałaby trafić do służby około 2035 r. Ma to związek z analizami rynkowymi, wskazującymi, że w latach 2030-2040 globalne zapotrzebowanie na maszynę tej klasy może sięgnąć około 1000 sztuk (poza Stanami Zjednoczonymi Ameryki, Chińską Republiką Ludową i Federacją Rosyjską).

Obecnie Airbus i Leonardo prowadzą prace studialne nad konstrukcjami przyszłości. Doświadczenia zebrane w ich trakcie mogą posłużyć jako fundament dla nowej generacji wiropłatów wojskowych. Oczywiście kluczem mogą być decyzje polityczne. Włochy i Wielka Brytania publicznie wskazały swoje zainteresowanie amerykańskimi projektami, co w przypadku dołączenia do producentów ze Stanów Zjednoczonych może rozbić europejską współpracę.



13 czerwca - Pamiętaj, abyś dzień święty święcił

"Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz"

Cracovia i Polonia - ślubowały sobie wierność do samego końca

pasiasty68
Liczba postów:1,219 Reputacja: 1,154
4 godzin(y) temu #3,153
Przyszłość bombowców Air Force Global Strike Command (AFGSC)
Raider nowej generacji

Global Strike Command ocenia,że do skutecznego wykonywania powierzonych jej zadań potrzebować będzie około 225 bombowców.Obecnie formacja dysponuje tylko około 150 maszynami,z których część planuje wycofać w najbliższych latach.Sposobem na osiągnięcie pożądanego stanu ilościowego jest program bombowca nowej generacji B-21 Raider.To właśnie ponad 100 pozyskanych w jego ramach maszyn zapewnić ma pożądany wzrost potencjału ilościowego,ale i jakościowego.
Z racji wczesnego etapu programu,prowadzonego od 2015 roku przez Northrop Grumman,nie upubliczniono żadnego zdjęcia przedstawiającego konstruowaną maszynę.Wnioski dotyczące jej konfiguracji oraz przyjętych rozwiązań technicznych można więc wyciągać jedynie na podstawie informacji udzielanych przez Siły powietrzne USA oraz trzech opublikowanych jeszcze w 2016 roku grafik przedstawiających B-21 i kolejnej grafiki opublikowanej w styczniu 2020 roku.Prezentują one maszynę bardzo zbliżoną w swej konfiguracji aerodynamicznej do bombowca B-2A.Na podstawie informacji dotyczących udźwigu Raidera,mającego wynosić od połowy do 2/3 udźwigu B-2A,można wyciągnąć wniosek o mniejszych rozmiarach B-21 wobec B-2A.
jednocześnie od nowej maszyny wymaga się mniejszych kosztów pozyskania i eksploatacji oraz znacznego potencjału modernizacyjnego,umożliwiającego dostosowanie jej do realiów szybko i stale ewoluującego pola walki.Jak informuje USAF,prototypowy bombowiec jest obecnie w trakcie produkcji,a jego oblot jest spodziewany w 2022 roku.Pierwotnie planowano pierwszy lot B-21 na drugą połowę 2021 roku.Z kolei już na 2023 rok planuje się rozpoczęcie produkcji pierwszych maszyn seryjnych,aby w 2025 roku rozpocząć proces wprowadzania B-21 do jednostek operacyjnych.Pomimo tego krótkiego opóźnienia przedstawiciele USAF deklarują,że cały program opracowania bombowca nowej generacji odbywa się zgodnie z harmonogramem i nie napotyka na istotne trudności.AFGSC rozważa również,przy braku innych problemów,przyśpieszenie programu produkcji Raiderów.Ma to umożliwić szybsze wycofywanie B-1B i B-2A,a więc zmniejszyć koszty związane z zabezpieczeniem logistycznym i szkoleniowym kilku typów uzbrojenia.Zgodnie z upublicznionymi informacjami,koszt programu badawczo-rozwojowego B-21 wynieść ma ponad 20 mld USD,a opublikowany szacowany koszt całego programu,obejmującego pozyskanie ponad 100 maszyn,to 100 mld USD.
Warto również zauważyć,że wraz z wprowadzeniem do służby znacznej liczby Raiderów zmieni się struktura liczebna AFGSC.Obecnie zaledwie około 20% jej bombowców to maszyny posiadające cechy obniżonej wykrywalności.Docelowo,w perspektywie kolejnych 15-20 lat,udział ten ma wzrosnąć do 60-70%.

tekst oryginalny : Nowa Technika Wojskowa nr.1/2021








Skocz do: